This weekend, the German luxury brand decided to show off the interior in full before the car's debut on April 15. Sean … And these features aren’t just for the driver. Electric Mercedes-Benz EQS sedan reveals cockpit dominated by massive Hyperscreen. In other words, you won't need to scroll through a single menu to get to the control you want, with all essentials always available somewhere on the screen. Dazu kommt die innere Unruhe für das, was als Nächstes kommt. The Hyperscreen is so big its area is measured in square feet. Über 141 Zentimeter erstreckt sich das neue digitale Cockpit … Here's the Mercedes-Benz EQS' ginormous Hyperscreen in all its glory. EQS Interior. Akku: Mindestens 100 kWh für 770 Kilometer Reichweite. NVIDIA websites use cookies to deliver and improve the website experience. Needless to say, it's a statement piece. Massaging seats are also included. Lange Zeit wurde Mercedes vorgeworfen, die Elektromobilität verschlafen zu haben. Erste Einschätzungen zu Preis und Reichweite sowie eine Illustration des großen Mercedes-Elektro-SUV. Foto: CarPix Mercedes EQS SUV (2022) Das Cockpit erinnert an die jüngst vorgestellte, neue S-Klasse. Denn zwei Dinge sind zeitlos: das Bedürfnis nach Mobilität und das Bedürfnis nach Luxus. Calling the all-electric 2022 Mercedes-Benz EQS sedan electrifying is an easy pun, but it's also entirely accurate. Es wurde erstmals im September 2019 auf der Internationalen Automobil-Ausstellung in Frankfurt am Main vorgestellt und soll voraussichtlich 2021 in einer Serienversion auf den Markt kommen. Dubbed the MBUX Hyperscreen, the system is powered by NVIDIA technology and shows how AI can create a truly intuitive and personalized experience for both the driver and passengers. Dabei wirkt das Cockpit der S-Klasse gegenüber dem vollelektrischen EQS von vorgestern, insbesondere wegen dessen kleinen Displays hinter dem Steuer. While Mercedes-Benz officially opened up the cockpit of the EQS over the weekend, our spy photographers nabbed a few prototypes testing together in … The EQS is the first Mercedes-Benz to feature the “one bow” design, resembling a high-speed bullet train to increase efficiency as well as provide a quiet, comfortable interior experience. The cabin is further transformed by the MBUX Hyperscreen — a single, 55-inch surface extending from the cockpit to the passenger seat. This revolutionary AI cockpit experience isn’t a mere concept — it’s real technology that will be available in production vehicles this year. Fahre eigentlich in Folge den 6. However, developing the largest screen ever mounted in a series-built Mercedes-Benz was not enough to achieve this groundbreaking capability. Speaking of the driving sound, we learned the car will come with two factory sound scapes; one called Silver Waves and another titled Vivid Flux. Dabei wirkt das Cockpit der S-Klasse gegenüber dem vollelektrischen EQS von vorgestern; insbesondere wegen dessen kleinen Displays hinter dem Steuer. Explore our regional blogs and other social networks, ARCHITECTURE, ENGINEERING AND CONSTRUCTION, unveiled with the new Mercedes-Benz S-Class, AI and 5G to Fuel Next Wave of IoT Services, Says GTC Panel of Telecom Experts, EV Technology Goes into Hyperdrive with Mercedes-Benz EQS, Knight Rider Rides a GAN: Bringing KITT to Life with AI, NVIDIA Omniverse, NVIDIA RTX Lights Up the Night in Stunning Demos at GTC, Healthcare Headliners Put AI Under the Microscope at GTC. Auf der Internationalen Automobil-Ausstellung in Frankfurt zeigt Mercedes-Benz die Herausforderungen der Zukunft: Nachhaltigkeit wird ein zentraler Bestandteil der Markenphilosophie und ein wesentlicher Aspekt der Unternehmensstrategie. While our expectations are based on the company's Vision EQS concept car, we expect many of its impressive characteristics to translate to the production version. Bis zu 700 Kilometer weit soll der Mercedes EQS fahren. Schaue jeden Tag gerne die News vom Mercedes EQS an und kann den 15.April kaum erwarten! ... er ist auch hyper. At the International Motor Show in Frankfurt (12 September to 22 September 2019), Mercedes-Benz will show the challenges of the future: sustainability is becoming a central component of the brand philosophy, and a major aspect of our corporate strategy. With the first generation MBUX now in 1.8 million cars, the next iteration coming in the redesigned S-Class, and now, the MBUX Hyperscreen in the EQS, customers will have a range of AI cockpit options. Das Cockpit wird von einer breiten Display … 2022 Mercedes-Benz EQS. Alle Infos zum Interieur! Stuttgart/Frankfurt. The automaker also leveraged AI to promote commonly used features at relevant times while pushing those not needed to the background. They're optional and can be turned off via the Hyperscreen, but it's always fun to see what automakers make an electric car sound like. Last we heard of the EQS from Mercedes-Benz was the spruiking of its “big screen” cinematic dash that promises to lend a space-age feel to the cockpit. The EQS is part of Mercedes-Benz's "Ambition 2039" initiative that includes more than half the cars it sells to feature electric drive systems, including fully electric vehicles and plug-in hybrids. The entire instrument panel becomes a screen with multiple displays merged to cover 56 inches of digital real estate. Wie unschwer an den obigen Fotos zu erkennen, wird aus dem aufregenden EQS-Cockpit – wenn die 141-Zentimeter-Leinwand erstmal aus dem Innenraum verbannt wurde – ziemlich schnell ein Innenraum, der dem der aktuellen S-Klasse zum verwechseln ähnlich sieht. The Hyperscreen is so big its area is measured in square feet. Other than claimed in the video the Mercedes-Benz EQS will be launched in 2021. The AI cockpit has reached galactic proportions with the new Mercedes-Benz MBUX Hyperscreen. Flicking on music pumps sound waves through a 15-speaker, 710-watt Burmester sound system. It also enables the front seat passenger to share content with others in the car. A vehicle’s cockpit typically requires a collection of electronic control units and switches to perform basic functions, such as powering entertainment or adjusting the temperature. Last we heard of the EQS from Mercedes-Benz was the spruiking of its “big screen” cinematic dash that promises to lend a space-age feel to the cockpit. The content was produced pre COVID-19. The EQS is the 17-foot long flagship derivative of the S-Class, Mercedes-Benz’s top-of-the-line luxury sedan that has a base price of $110,000. Mercedes zeigt auf der IAA eine neue EQ-Studie. Wie bekannt, basiert die neue Elektro-Limousine auf der neuen EVA-Plattform, die auch vom bald folgenden EQE und den SUV-Versionen von EQS und EQE verwendet wird. April 2021 um 18.00 Uhr geplant. Mercedes zeigt High-Tech-Cockpit des EQS Elektrische Luxus-Limousine will mit dem MBUX Hyperscreen neue Maßstäbe setzen. Mercedes EQS: Eine elektrische Einzelsitzanlage im Fond ist nicht bestellbar. Front-seat passengers get a dedicated screen for entertainment and ride information that doesn’t interfere with the driver’s display. Mercedes EQS 2021 in Kürze Das kommt mit Hyperscreen-Riesen-Display, spektakulärer Beleuchtung und Exklusiv-Duft. That includes digital climate control buttons. Jetzt aber schlägt das schwäbische Imperium zurück: Der EQS … 1,41 Meter breit zieht er sich über das ganze Cockpit und … “The MBUX Hyperscreen reinvents how we interact with the car,” said Sajjad Khan, executive vice president at Mercedes-Benz. 2018 in der aktuellen A-Klasse vorgestellt, sind inzwischen weltweit mehr als 1,8 Millionen Pkw von Mercedes-Benz damit unterwegs, und auch der Van-Bereich setzt auf MBUX. The centerpiece of the EV's cockpit is a massive, 56-inch wide screen that spans the entire width of the car. Vorab zeigt das Unternehmen das … Wir … © 2021 CNET, A RED VENTURES COMPANY. Rund 476 PS sollen ihn beschleunigen, Ladeleistungen von bis zu 350 kW sind wahrscheinlich. Die erste Testfahrt im noch getarnten S-Klasse-Ableger mit allen Daten, Bildern, Infos. Die digitale Weltpremiere des Autos ist für Donnerstag, den 15. The MBUX Hyperscreen will debut with the all-electric Mercedes-Benz EQS, combining electric and artificial intelligence. In total, passengers gaze upon 2.6 square feet of the Hyperscreen's curved glass construction. Neue Infos zu Mercedes EQS… During a digital event, the luxury automaker unveiled the newest iteration of its intelligent infotainment system — a single surface extending from the cockpit to the passenger seat displaying all necessary functions at once. Das Showcar VISION EQS ist ein Ausblick in die Zukunft von Mercedes-Benz. 10. Neben Design und Fahrleistung ist Daimler besonders stolz auf die Innenausstattung des Mercedes EQS. The real glass appears to drape itself in three dimensions over the entire width of the vehicle like a wave - a unique feature in automotive construction to date. Der Mercedes EQS soll die S-Klasse ins Elektro-Zeitalter überführen. Mercedes EQS 2021 in Kürze Bis zu 700 Kilometer weit soll der Mercedes EQS fahren. Mercedes-Benz has now published the first details and photos of the interior of its electric luxury sedan EQS. First, the 2022 C-Class appeared with a cockpit that looked like something at twice its price. As for the screen itself, the driver has a digital gauge cluster ahead of them, while a massive center infotainment screen sits in the middle. Und im Cockpit gibt es ungefähr so viel Bildschirmfläche wie in der NASA-Zentrale – aus dem „Widescreen“ wird der „Hyperscreen“. Elektrischer EQS mit neuartigem Cockpit. “The system always knows what you want and need based on emotional intelligence,” Khan explained. The passenger, too, gets a screen to fiddle around with that mirrors many of the center screen's functions. 56-inch wide MBUX Hyperscreen learns driver preferences for an intuitive experience. Copyright © 2021 NVIDIA Corporation. Wir finden das nicht schlimm. The EQS is the first Mercedes-Benz to feature the “one bow” design, resembling a high-speed bullet train to increase efficiency as well as provide a quiet, comfortable interior experience. Der EQS basiert wie der bald folgende EQE auf der ersten dedizierten Elektroauto-Plattform von Mercedes namens EVA. Das Beifahrerdisplay ist in der Mercedes … ... 2022 Mercedes-Benz EQS. The Vision EQS, a milestone on the way to the future of Mercedes-Benz. Mercedes-Benz stellt im Vorfeld der Messe den MBUX Hyperscreen als neues, optionales Ausstattungsmerkmal des kommenden EQS vor. But if the company wanted to make a statement with its first EV built on a dedicated platform, it looks like we're getting it. Overview . Imagine a roomier and quieter S-class that has a dazzling digital grille and a glowing pinstripe that circles the entire car. Mercedes-Benz said built-in artificial intelligence also makes the Hyperscreen incredibly smart, especially if the car pairs with a compatible smartwatch. This determines the aesthetics of the entire cockpit and interior. Mercedes-Benz zeigt erstmals den Hyperscreen - die optionale Ausstattung für Fahrer- und Beifahrer der kommenden Elektro-Oberklasse #EQS #V297 The EQS is meant to serve as an electric counterpart to the S-Class, so yeah, this is going to be the Mercedes-Benz of EVs, if you will. The cabin is further transformed by the MBUX Hyperscreen — a single, 55-inch surface extending from the cockpit to the passenger seat. Breaking down the features with which it hopes to seduce those crowd, this “digital deep dive” outlines an extremely aerodynamic drag coefficient of 0.20 (the lowest for a production vehicle, it says, qualifying this with a 19″ AMG wheel/tyre combination in sport mode, that will be available in Europe from the end of 2021. When it comes to navigating through menus, Mercedes-Benz said it employed a "zero layer" ethos. Die S-Klasse wird zum Elektroauto: Mit dem EQS will sich Mercedes an die Spitze der elektrischen Revolution setzen. The luxurious EV should have a dri… And with the entire MBUX family powered by NVIDIA, these systems will constantly deliver new, surprising and intelligent features with high performance and a seamless experience. We'll get full details on the electric luxury car soon, with the EQS' reveal just a few weeks away. The deep neural networks powering the system process datasets such as vehicle position, cabin temperature and time of day to prioritize certain features — like entertainment or points of interest recommendations — while always keeping navigation at the center of the display. Und im Cockpit gibt es ungefähr so viel Bildschirmfläche wie in der NASA-Zentrale – aus dem „Widescreen“ wird der „Hyperscreen“. Mercedes EQ-Studie: EQS, Cockpit — 04.09.2019. ALL RIGHTS RESERVED. Der Mercedes-Benz VISION EQS ist ein batterieelektrisch angetriebenes Konzeptfahrzeug der Daimler AG, das der Submarke Mercedes-Benz EQ zugeordnet wird. See our cookie policy for further details on how we use cookies and how to change your cookie settings. Subscribe to Roadshow's newsletter for the latest car news and reviews, delivered to your inbox twice weekly. September 2019 - Der VISION EQS, ein Meilenstein auf dem Weg in die Zukunft von Mercedes-Benz. Mitte April will Mercedes-Benz den EQS als rein elektrisches Pendant zur S-Klasse im Luxussegment vorstellen. The MBUX Hyperscreen will debut with the all-electric Mercedes-Benz EQS, combining electric and artificial intelligence. Foto: CarPix . Mercedes-Benz unveiled a sporty vision of the future at the Frankfurt auto show: the Vision EQS electric concept car, which previews an EV S-class. Like the MBUX system recently unveiled with the new Mercedes-Benz S-Class, this extended-screen system runs on high-performance, energy-efficient NVIDIA GPUs for instantaneous AI processing and sharp graphics. The brand said each area with a control includes a carefully calibrated haptic touch point to mimic the feel of a physical button, to help you discern whether a control was activated or not. Wie unschwer an den obigen Fotos zu erkennen, wird aus dem aufregenden EQS-Cockpit – wenn die 141-Zentimeter-Leinwand erstmal aus dem Innenraum verbannt wurde – ziemlich schnell ein Innenraum, der dem der aktuellen S-Klasse zum verwechseln ähnlich sieht. The world premiere of the model will take place on 15 April, but Mercedes is already giving a preview of how the ‘hyperscreen’ will be integrated into the cockpit. S-Klasse-Cockpit in der neuen EQ-Studie? Mercedes erlaubt einen detaillierten Blick ins EQS-Cockpit. With the Vision EQS, Mercedes-Benz is making a clear statement for the continued future of high-quality vehicles and self-determined driving. Using 350 sensors, the car can adapt the EQS' driving sound, kick the "Energizing Coach" into gear with recommendations and provide a desired menu at the right time. Rund 476 PS sollen ihn beschleunigen, Ladeleistungen von bis zu 350 kW sind wahrscheinlich. The interior sure looks the part, with a lovely white upholstery matched with a dark wood grain and mood lighting that emits from numerous crevices inside the car. With the first generation MBUX now in 1.8 million cars, the next iteration coming in the redesigned S-Class, and now, the MBUX Hyperscreen in the EQS, customers will have a range of AI cockpit … Er soll ab 2021 gemeinsam mit der S-Klasse in der "Factory 56" in Sindelfingen gefertigt werden und zu einem noch nicht bekannten Preis gegen elektrisch angetriebene Konkurrenten wie den Porsche Taycan, den Audi e-tron GT und das Tesla Model S antreten. While we've had glimpses of the massive screen before, this is the first time we've seen the unit in its true setting: embedded into the dashboard. Enthüllt: Das Interieur des Mercedes EQS (2022) ... wird aus dem aufregenden EQS-Cockpit ziemlich schnell ein Innenraum, der dem der aktuellen S-Klasse zum … “It’s the nerve center that connects everyone in the car with the world.”. Neues Mercedes-Cockpit: Gesamtes Armaturenbrett als Display Geniales Mercedes-Bediensystem MBUX setzt künftig auf den "Hyperscreen". Force feedback can also change the function of a control if you press on the screen harder or softer. Wie der Stuttgarter Autobauer bestätigt hat, geht 2022 ein vollelektrisches Mercedes EQS SUV an den Start. Using NVIDIA technology, Mercedes-Benz consolidated these components into one AI platform — with three separate screens under one glass surface — to simplify the architecture while creating more space to add new features. The most striking element is undoubtedly the “MBUX […] Marktstart: Sommer 2021 MBUX (Mercedes-Benz User Experience) hat die Bedienung eines Mercedes-Benz radikal vereinfacht. Hopefully there are some restrictions owners can place on the passenger screen, or else this setup may really redefine what backseat drivers can accomplish. Calling the all-electric 2021 Mercedes-Benz EQS sedan electrifying is an easy pun, but it's also entirely accurate. The driving principle behind the MBUX Hyperscreen is that of the “zero layer” — every necessary driving feature is delivered with a single touch. Mercedes EQS: Neue elektrische S-Klasse – starke Konkurrenz zu Tesla. Nach Teasern zum Cockpit, zur Aerodynamik und zur Reichweite des EQS verrät Mercedes nun erstmals auch Einiges zum Thema Antrieb, aber auch zum Aufladen und Neues zur Aerodynamik. Das Kürzel EQS verrät bereits die Positionierung als S-Klasse mit E-Antrieb und schon auf der IAA 2019 hat Mercedes den EQS als Concept Car vorgestellt, mit dem wir bereits fahren konnten. Erlkönig-Fotos zeigen den Mercedes EQS kurz vor seiner Premiere im April 2021 nur noch leicht getarnt. BMW (G12) war mit dieser Marke immer sehr zufrieden, jedoch spricht die zukünftige Optik (fürchterliche Nieren) von BMW mich nicht an! Source: Mercedes-Benz. Daimler Mercedes EQS: Cockpit Riesen-Kofferraum, Einzelsitze im Fond Dabei ist der S-Klasse-Konkurrent nur mit einem Radstand zu bekommen und … Anfang der Woche enthüllte Mercedes das Cockpit des EQS mit dem riesigen Bildschirm. Dazu braucht es auch einen neuen Innenraum. Auf dem Weg in eine CO₂-neutrale Mobilitätszukunft ist der VISION EQS ein erster Meilenstein. Ganz im Gegenteil sogar.